Knižnica DISSO
Takáč, Peter - Skorodenský, Miroslav - Pilipčincová, Alexandra - Pella, Jozef

EVALUATION OF RISK FACTORS IN CARDIOVASCULAR DISEASES WITH EXAMINATION OF HEART RATE VARIABILITY IN BEHAVIORAL MEDICINE AND HEALTH PSYCHOLOGY. / Takáč, Peter; Skorodenský, Miroslav, Pilipčincová, Alexandra, Pella, Jozef. - In: Studia Psychologica. - Roč. 2/2007, s. 117-126. - ISSN 0039-3320.

Typ: Článok z periodika

Výskumná oblasť: BOZP; trh práce
Matulová, Slávka

Prehĺbenie systému riadenia rizikových faktorov práce : I. etapa: Identifikácia a štrukturalizácia novovznikajúcich rizikových faktorov práce. / Matulová, Slávka. - 2008.
slo

Špecifikácia nových skutočností v systéme človek - technika - prostredie vznikajúcich v dôsledku štrukturálnych zmien v technike a ekonomike, demografického vývoja a vplyvu globalizácie. Vypracovanie prehľadu a charakterizácia identifikovaných zmien a analýza ich vplyvu na rozvoj rizikových faktorov práce. Špecifikácia a štrukturalizácia novovznikajúcich i potenciálnych rizikových činiteľov.
Typ: Projekt Číslo projektu / výskumnej správy: 2318

Knižnica DISSO
Bezáková, Anastázia

Najrozšírenejšie rizikové faktory na pracoviskách. / Bezáková, Anastázia. - In: Bezpečná práca. - Roč. 5/2015, s. 15. - ISSN 0322-8347.

Typ: Článok z periodika

Výskumná oblasť: BOZP
Urdziková, Jana - Kordošová, Miroslava

Systémy riadenia a ich vplyv na manažment BOZP - pracovný stres, rizikové správanie, pracovné podmienky a ich dopady na BOZP : II. etapa: Riadenie psychosociálnych rizikových faktorov zamestnancov pracujúcich v oblasti školstva. / Aut. správy Urdziková, Jana; Kordošová, Miroslava, Inštitút pre výskum práce a rodiny, Bratislava. 01.01.2016-31.12.2016. Bratislava : IVPR, 2016. - 326 s.

Objedávateľ: Bratislava: MPSVR SR, Sekcia práce, Odbor ochrany práce
Anotácia:  Školstvo nie je len skupina systémov, ale tvorí ho veľká skupina ľudí - pedagogických, odborných a nepedagogických zamestnancov/ýň, bez práce ktorých by nebolo možné zabezpečiť výchovno-vzdelávací proces. Výchova a vzdelávanie budúcej generácie si vyžaduje náležitú pozornosť, pretože práve prostredníctvom procesu výchovy a vzdelávania sa formuje vzdelanostná úroveň budúcej generácie, ktorá bude v budúcnosti kreovať našu spoločnosť a tvoriť hodnoty. Profesia učiteľa a jeho poslanie má preto celospoločenský význam.
Nemožno zaprieť fakt, že výchovno-vzdelávací proces je tak kvalitný, ako sú kvalitní zamestnanci/kyne, ktorí ho tvoria a to, v akých pracovných podmienkach pracujú.
Hlavným cieľom II. etapy výskumnej úlohy bolo preskúmať pracovné podmienky v školstve so zameraním sa na psychosociálne rizikové faktory, BOZP a systém riadenia.
Pozornosť sme tiež upriamili na pracovný stres a vyskytujúce sa patologické javy na pracovisku v regionálnom i vysokom školstve. Ide najmä o násilie na pracovisku a šikanovanie ako mobbing, či bossing.
V rámci výskumnej úlohy sme sa s osobitným dôrazom zameriavali na zamestnancov vekovej kategórie 50+ vzhľadom na prognózy vývoja starnutia populácie na Slovensku a preto sme stručne priblížili zdravé pracovisko pre všetky vekové kategórie ako podporu udržateľného pracovného života. Opierajúc sa o zistenia z I. etapy riešenia výskumnej úlohy, nahliadnutím do zistení výskumov, výskumných štúdií a prieskumných sond realizovaných výskumnými tímami v regionálnom i vysokom školstve na národnej úrovni, ktoré sme doplnili zisteniami z výskumu realizovaného v rámci II. etapy výskumnej úlohy, sme získali značnú empirickú a vedomostnú platformu. Na jej základe sme navrhli opatrenia prevencie a intervencie pre zníženie psychosociálnej záťaže zamestnancov pracujúcich v školstve s cieľom zlepšiť pracovné podmienky, zabezpečiť pracovnú pohodu a spokojnosť s vykonávanou prácou, čo je základom pre zdravé a dôstojné pracovné prostredie.
Typ: Výskumná správa Signatúra: V 50895 k dispozícii



Bázy dát sú riadené systémom Proflib - Webis
Copyright © 1998-2024, CEIT